keskiviikko 31. toukokuuta 2017

Pyörälaukut


Pyörälaukut


Polkupyörän tarakkaan kiinnitettävät laukut on hieno keksintö.
Itse olen sellaisen eri versioita käyttänyt vaikka kuinka monta vuotta ja hyväksi olen havainnut. Ajaessa tasapaino on hallussa kun paino on alhaalla.

Laukuissa kulkee kirjaston kirjat, maitolitrat, vehnäjauhot, tien vierestä löytyneet tölkit ja eväät. Ajamista laukut eivät haittaa, joten minulla ne ovat pyörässä kiinni koko ajan. Tyhjänäkin.  

Sähköpyörässä on isommat laukut, koska sillähän minä ajelen pidemmät reissut.  Kaksi tilavaa laukkua molemmin puolin ja päällä keskellä vetoketjuilla kiinni irrotettava reppu. Reppu on ihan kätevä napata mukaan vaikka kauppaan. Samanlainen laukku minulla oli vuosia sitten, mutta vetoketjut sitten pettivät ja piti ostaa uusi.

Manuaalipyörässä on yksi laukku ja siihen mahtuu pienen reissun suuret eväät.






Prisman pyöräparkissa tapasin sähköpyöräpyöräilijän ja vaihdettiin siinä kokemuksia. Hän sanoi ottavansa akun aina irti kauppaan mennessään ja laittaa akun sitten säilytyslokeroon asioinnin ajaksi. Turhaa on jättää akkua pyörään merkiksi että on arvokkaasta pyörästä kysymys.
Ihan hyvä idea. On se vähän hermostuttavaa jättää sähköpyörää kaupan eteen. Itse olen ratkaissut niin, että kauppareissut teen yleensä manuaalilla.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti